DERS BİLGİLERİ
Dersin Adı : İngilizce Öğretiminde Teknolojinin Kullanımı
Dersin Kredisi : 3 Ders AKTS :
Dersin Yarıyılı : 1 Ders Türü : Zorunlu
 ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  
 ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
DERSİN DİLİ İngilizce
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI Bulunmamaktadır.
ÖNERİLEN DERSLER Bulunmamaktadır.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR Armstrong, K. M., & Yetter-Vassot, C. (1994). Transforming teaching through technology. Foreign Language Annals, 27(4), 476-486. Bagheri, M.S., Yamini, M. & Behjat, F. (2013). Blending technology in EFL writing instruction. International Journal Social Sc
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
STAJ / UYGULAMA
 ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖÇ1 Yüksek Lisans öğrencileri Web 2.0 teknolojilerinin türlerini bilir ve bunları uygun şekilde sınıflandırır.
ÖÇ2 Yüksek Lisans öğrencileri 21. yüzyıl öğrencilerinin dil öğrenme ortamlarındaki ihtiyaçlarını belirleyebilir
ÖÇ3 Yüksek Lisans öğrencileri Web 2.0 teknolojilerinin temel yaklaşımlarını bilir ve ilgili dil öğrenme etkinliklerini y
ÖÇ4 Yüksek Lisans öğrencileri Web 2.0 teknolojileriyle ilgili dil öğrenme etkinliklerini geliştirir ve uygular.
ÖÇ5 Yüksek Lisans öğrencileri Web 2.0 teknolojilerini kullanarak öğrenme materyali geliştirirler.
 DERS İÇERİĞİ
1.HAFTA Derse Giriş ve Temel Kavramlar (CALL, Web 2.0 teknolojileri, Digitial Natives & Göçmenler)
2.HAFTA Dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek için teknolojiyi kullanma
3.HAFTA Dil öğrenenleri konuşulan dile açıklamak için kullanılabilecek internet televizyonları ve radyolar.
4.HAFTA Dil öğrenenleri konuşulan dile açıklamak için kullanılabilecek video paylaşım siteleri.
5.HAFTA Dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek için metin-konuşma web siteleri ve uygulamalar.
6.HAFTA ELT'de okuma becerisini geliştirmek için teknoloji kullanmak.
7.HAFTA ELT'de okuma becerisini geliştirmek için kullanılabilecek uygulamalar.
8.HAFTA ELT'de okuma becerisini geliştirmek için kullanılabilecek internet siteleri.
9.HAFTA Yazma becerilerini geliştirmek için teknolojiyi kullanma
10.HAFTA Yazma becerilerini geliştirmek için teknolojiyi kullanma.
11.HAFTA Dil öğrenenlerin yazdıklarını güçlendirmek için kullanılabilecek sosyal ağ siteleri.
12.HAFTA Yazma becerilerini geliştirmek için teknolojiyi kullanmak
13.HAFTA Dil öğrenenlerin dil oyunlarıyla yazışmasını güçlendirmek için kullanılabilecek çeşitli web siteleri
14.HAFTA İnteraktif yazı tahtaları veya akıllı tahtalar kullanarak.
  DEĞERLENDİRME
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
18
 Ödev
7,5
 Uygulama
0
 Projeler
0
 Kanaat
4,5
 Quiz
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin veya Bütünleme Basariya Oranı (%)
1
70
  İŞ YÜKÜ
 Etkinlik
Toplam hafta sayısı
Haftalık saat
Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulama ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
  İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
  Rapor hazırlama
7
1
7
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
  Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
  Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
3
42
  Diğer
2
5
10
TOPLAM İŞ YÜKÜ:
150
TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25:
6
DERSİN AKTS KREDİSİ:
6
  KATKI DÜZEYLERİ
 NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
1 İngilizcenin sesbilim, biçimbilim, sözdizim, anlambilim ve kullanımbilimsel özelliklerini ileri düzeyde anlar.
5
5
5
2 Çağdaş dil öğrenme teorilerini tanımlar.
5
5
5
3 Değişik seviyeler için farklı öğrenme hedefleri belirler.
5
5
5
4 Belirli amaçlara uygun öğrenme metodlarını, tekniklerini ve stratejilerini tanır.
5
5
5
5 İngilizce öğrenenlerin dili uygun ve anlaşılır kullanabilmelerini sağlamaya yardımcı olabilmek için dinleme, konuşma ve yazma becerisi geliştirir.
5
5
5
6 İngilizce dilini öğretmek için profesyonel uygulamaları tasarlar.
5
5
5
7 Profesyonel ölçme değerlendirme araçlarını ve metotlarını uygular.
5
5
5
8 İngilizce sınıflarında oluşan problemleri ve çözümlerini belirler.
5
5
5
9 Ömür boyu öğrenmenin önemini kavrar.
5
5
5
10 Sınıf yönetim becerilerini uygular.
5
5
5